UVODNA

BESEDA POSLOVODSTVA

Dragocene izkušnje, modrost in razvoj so najmočnejše orodje
Pošte Slovenije za njen nadaljnji razvoj

Pošta Slovenije ima dolgo in bogato tradicijo. Njeni zaposleni premoremo več kot dobrodošle in dragocene izkušnje ter razum in modrost, ki nam pomagajo pri premagovanju vsakodnevnih poslovnih ovir, doseganju zadanih razvojnih izzivov in izpolnjevanju začrtanih strateških ciljev v prihodnosti. Te izkušnje in modrost so rezultat preteklih izkušenj, vzponov in padcev, ki so nam pomagali, da se je Pošta Slovenije razvila v eno največjih in najuspešnejših družb v Sloveniji ter v enega najboljših evropskih poštnih operaterjev. Pošta Slovenije je zadnjih nekaj let, tudi v času zaostrenih gospodarskih razmer, v katere je sicer vstopila v dobri finančni kondiciji, odlično poslovala. Na to smo lahko ponosni in vsak izmed nas si želi, da bi tako ostalo tudi v prihodnje. Toda žal so gospodarske razmere, v katerih že nekaj let deluje globalni svet, Evropa, Slovenija in z njo seveda tudi Pošta Slovenije, v letu 2012 pričakovano zarezale tudi v naše poslovanje. Na Pošti Slovenije smo zato sprejeli vrsto ukrepov in odločitev z namenom doseganja dobrih poslovnih rezultatov v prihodnosti, ohranjanja socialne varnosti zaposlenih ter ne nazadnje tudi ugleda in položaja, ki ga ima Pošta Slovenije v javnosti.

Poslovno okolje nas postavlja pred vedno težje in zahtevnejše izzive

Da bomo imeli na Pošti Slovenije v poslovnem letu 2012 kljub dobro opravljenemu delu težave pri doseganju prvotno načrtovanih poslovnih rezultatov, so nam pokazali že polletni poslovni rezultati, dokončno pa so se naše domneve potrdile v jesenskih mesecih. Dejstvo namreč je, da že nekaj let zapored vztrajno pada količina klasičnih poštnih storitev, ki jih nadomeščajo elektronske poti komuniciranja; da se po popolnem odprtju evropskega poštnega trga tudi v Sloveniji povečuje število konkurentov; da se na področju našega delovanja še vedno soočamo z dokaj rigidnimi zakonodajnimi predpisi, ki nas omejujejo pri samostojnem gospodarskem odločanju. V zadnjih letih, odkar ustvarjamo v vsesplošno zaostrenih gospodarskih razmerah, pa se vedno pogosteje znajdemo v situaciji, ko naše poslovne stranke zaradi racionalizacije in zmanjševanja stroškov varčujejo tudi v okviru poštnega prometa. Priča smo naraščajočim željam po dodatnih in višjih popustih ter, žal, tudi nezmožnosti plačevanja vedno večjega števila uporabnikov poštnih storitev.

Tako smo bili pozno jeseni 2012 primorani oblikovati rebalans poslovnega načrta za leto 2012, v katerem smo, ob soglasju in potrditvi nadzornega sveta, ustrezno prilagodili načrtovane prihodke in pričakovan poslovni rezultat. Zavedamo se, da rebalansi niso niti prava in dolgoročna rešitev niti sredstvo, prek katerega bi dokazovali uresničevanje načrtovanega. Zato smo v letu 2012 sprejeli ustrezne kratkoročne in dolgoročne ukrepe za izboljšanje poslovanja – najpomembnejše med njimi izvajamo v okviru nadaljnjega preoblikovanja poštnega omrežja z uvedbo pogodbenih in premičnih pošt, s preoblikovanjem in centralizacijo dostave ter vztrajnim zniževanjem stroškov dela. Poleg omenjenega pa velik del našega časa in energije ter posebne pozornosti namenjamo pomembni nadgradnji obstoječih in razvoju novih, tehnološko modernih in naprednih e-storitev Pošte Slovenije. Verjamemo, da bomo le s proaktivnimi, tehnološko naprednimi dejanji in ponudbo, ki bo v koraku z današnjim modernim časom, dosegli zastavljeno.

Hkrati smo prepričani, da nam bo z doslednim izvajanjem sprejetih ukrepov uspelo nadaljevati uspešno pot in razvoj Pošte Slovenije ter upravičiti izkazano zaupanje naših predhodnikov, lastnika in nadzornikov ter vseh ostalih deležnikov, v prvi vrsti uporabnikov širokega nabora storitev Pošte Slovenije. Želimo namreč, da kljub danim razmeram ne le ohranimo, temveč nadgradimo »kapital«, ustvarjen v pretekli zgodovini Pošte Slovenije.

Kljub vsemu dosegli zavidljive številke …

V zadnjem letu dni smo dosegli poslovni izid pred davkom iz dobička v višini 6,9 milijona EUR oz. čisti poslovni izid v višini 6,3 milijona EUR. Čeprav je čisti poslovni izid za leto 2012 za 29 odstotkov nižji od doseženega v letu 2011, na Pošti Slovenije zaradi vsesplošnih gospodarskih razmer in z njimi povezanih dejavnikov ter več kot 5 milijonske slabitve vrednosti naložbe v delnice NKBM poslovanje v letu 2012 ocenjujemo kot uspešno. Na dosežen rezultat je vplival tudi 4-odstotni upad poslovnih prihodkov zaradi upada števila pisemskih pošiljk, ki se bo po naših predvidevanjih nadaljeval tudi v prihodnjih letih. Z upadom prometa se bomo zaradi nadaljnjega razvoja in razmaha novih tehnologij, žal, v prihodnje še soočali tudi pri ostalem klasičnem segmentu našega poslovanja (dopisnice, plačilni promet, časopisi in revije, direktna pošta). Največji, 77-odstotni delež prihodkov so v letu 2012 dosegli prihodki od poštnih storitev, s 15 odstotki sledijo denarne in z 8 odstotki ostale storitve. Opravili smo 1.034 milijonov storitev: poštne in denarne so v primerjavi z letom 2011 upadle za 8 odstotkov, ostale za 4 odstotke. Največji delež še naprej predstavljajo poštne storitve, in sicer 93 odstotkov, sledijo ostale s 4 odstotki in denarne s 3,2 odstotka.

… presegli predpisano kakovost …

Z dobro in pravočasno opravljenim delom nam je uspelo kakovost prenosa poštnih pošiljk, tako v notranjem kot mednarodnem poštnem prometu, v primerjavi z letom 2011 še dodatno izboljšati; rezultati nas postavljajo na vodilna mesta, v družbo najboljših. V veliko zadovoljstvo nam je, da s tem v celoti izpolnjujemo našo osnovno dejavnost ter začrtano poslanstvo in vizijo Pošte Slovenije. Prebivalcem Slovenije namreč okoli 2.600 pismonoš vsakodnevno zagotavlja, da kar 97,3 odstotka odposlanih pošiljk naslovniki prejmejo v enem delovnem dnevu, medtem ko nam predpisan standard nalaga 95-odstotni prenos.

… nadgradili varnost …

Z delom in razvojem v zadnjem letu pa nismo skoparili niti na področju investicij. Načrtovanih 14 milijonov EUR smo namenili za izvajanje tekočega poslovanja in razvojnih projektov, s katerimi smo zagotavljali rast prihodkov ter izboljšali in optimizirali procese, ter za varnost zaposlenih, premoženja in informacijsko varnost. Z investicijami na tem področju bomo, ne glede na razmere, v katerih bomo poslovali, nadaljevali tudi v prihodnje, saj je varnost na Pošti Slovenije na prvem mestu.

… uvedli nove, tehnološko moderne storitve

Eno najpomembnejših področij na Pošti Slovenije je razvoj. Tako je bilo tudi leto 2012 usmerjeno v razvoj zahtevnejših storitev oziroma rešitev, ki so obogatile našo ponudbo. Vzpostavili smo logistični model jutranje dostave časopisov, energijo usmerjali v izvajanje celovitih oskrbovalnih verig s poudarkom na oblikovanju modelov in tehničnih rešitev logistike ter skladiščenja različnega blaga. Izdelali smo poslovno-logistični model izvajanja storitve na področju logistike živil v segmentu dostave spletnih nakupov. Pospešeno smo izvajali aktivnosti na mednarodnem področju, in sicer pri informatizaciji carinske pošte in modernizaciji poslovanja. Ob izteku leta 2012 smo trgu ponudili pomembno novost – storitev Poslovni center, ki združuje najsodobnejše informacijske storitve, temelječe na preizkušenih tehnologijah uveljavljenih ponudnikov in namenjene najširšemu krogu poslovnih uporabnikov.

Z opravljenim delom smo lahko zadovoljni. Zanj celotna ekipa Pošte Slovenije zasluži priznanje in zahvalo. Zavedamo pa se, da bomo morali v prihodnjih mesecih še močneje zavihati rokave in še bolj zagnano poprijeti za delo, predvsem na področjih, na katerih lahko vplivamo na dodano vrednost, zaslužek, prihodek. Ob tem bomo morali biti iznajdljivi, vztrajni, domiselni, inovativni. Le tako se bomo lahko uspešno zoperstavili danim razmeram in izzivom.

V 2013 vstopamo z jasnimi cilji in načrti za njihovo realizacijo

Kot kažejo napovedi na gospodarskem, finančnem in poštno-logističnem področju, bo leto 2013 tako kot za večino družb tudi za Pošto Slovenije ponovno zelo zahtevno. Trendi in razmere namreč kažejo, da bomo še naprej priča upadanju poslovnih prihodkov, medtem ko naj bi dobiček predvidoma ostal na enaki ravni kot preteklo leto. Ne glede na to si bomo prizadevali za zagotavljanje kakovostnih, konkurenčnih in zanesljivih storitev – kot to od nas pričakujejo uporabniki naših storitev in kot smo to zagotavljali vedno doslej.

Vendar se bomo morali tudi za te cilje potruditi ter modro in složno sodelovati. Nadaljevali bomo z že vzpostavljenimi ukrepi za izboljšanje poslovanja, z razvojnimi projekti ter z uvedbo novih storitev, kar bo zahtevalo kontinuirana vlaganja v razvoj, znanje in opremo. V tem letu si želimo močno izboljšati tudi prepoznavnost Pošte Slovenije kot kompetentnega ponudnika IT-storitev in računalništva v oblaku, pri čemer bomo vzpostavili partnersko sodelovanje z največjimi svetovnimi ponudniki na tem področju. Hkrati načrtujemo širitev sodelovanja s poštnimi operaterji v regiji in Aziji. Področje, ki nam nudi dodatne možnosti širitve in rasti, je spletna trgovina. Izzivov in načrtov je torej veliko.

Obljubljamo, da danih priložnosti ne bomo izpustili izpred oči. Pri tem bomo uresničevali noveliran Strateški razvojni program Pošte Slovenije za obdobje 2013–2017, ki nas bo načrtno vodil in dodatno usmerjal pri našem delu.

Ekipni duh, moč in energija bodo nepogrešljivi

Cilje smo si torej zastavili, izzive identificirali, poti do njih opredelili. Prepričani smo, da pogledi in razmišljanje širše vodstvene ekipe vodijo v pravo smer – v izboljšave in razvoj ter s tem tudi v nadaljnje doseganje pozitivnih poslovnih rezultatov in zagotavljanje varne prihodnosti Pošte Slovenije.

Verjamemo, da nam bo z doslednim, odgovornim in strokovnim delom naše celotne ekipe zadane izzive uspelo doseči ter upravičiti dobro ime in ugled Pošte Slovenije, ki so ga uspešno gradili vsi naši predhodniki.

Naj nam torej, spoštovani poslovni partnerji, zvesti uporabniki poštnih storitev, cenjene sodelavke in sodelavci, na tej poti ne zmanjka modrosti, idej in energije, vztrajnosti in potrpljenja, medsebojnega spoštovanja in upoštevanja, odločnih korakov ter moštvenega duha.

Mag. Igor Marinič

namestnik generalnega direktorja

Mag. Boris Novak

generalni direktor

 

Vinko Filipič

član poslovodstva

Izjava

o upravljanju družbe
Pošta Slovenije d. o. o.

V skladu s priporočili in pričakovanji Agencije za upravljanje kapitalskih naložb do družb v lastništvu države, Aktom o ustanovitvi družbe Pošta Slovenije d. o. o., z dne 27. septembra 2012, ter Kodeksom upravljanja družb s kapitalskimi naložbami države (v nadaljevanju Kodeks), z dne 18. januarja 2011, družba kot del poslovnega poročila podaja naslednjo izjavo o upravljanju Pošte Slovenije d. o. o. Slovenska odškodninska družba kot začasni upravljavec državnega premoženja je z dopisom z dne 26. marca 2013 obvestila podjetja v državni lasti, da morajo upoštevati priporočila AUKN.

1. Sklicevanje na Kodeks

Točke od 14 do 22 se nanašajo na »Strategijo upravljanja kapitalskih naložb RS za obdobje 2011–2015«, ki za Pošto Slovenije določa 7,0-odstotni ROE ter 3,8-odstotno dividendnost kapitala (do leta 2015). Zaradi spremenjenih gospodarskih razmer navedenih strateških usmeritev Pošta Slovenije ni mogla upoštevati pri pripravi poslovnega načrta.

Točke od 45 do 48 določajo standarde plačil za člane organov nadzora. Pošta Slovenije je skladno s priporočilom za skupščino družbe pripravila predlog sklepa o plačilu članom nadzornega sveta in komisij nadzornega sveta ter zunanjim strokovnim članom komisij. Vsa izplačila so skladna z določili Kodeksa in s priporočili AUKN.

S 1. januarjem 2011 se je dokončno liberaliziral trg poštnih storitev. Pošta Slovenije je izdelala izkaz poslovnega izida po področnih odsekih (univerzalne, druge poštne ter ostale storitve) na podlagi metodologije obračuna stroškov po aktivnostih poslovnega procesa in po metodi polno alociranih stroškov za vsako obračunsko leto (56. točka Kodeksa).

Pošta Slovenije dosledno izvaja vsa priporočila AUKN, vezana na korporativno upravljanje družbe (od 57. do 60. točke Kodeksa), sočasno pa ima tudi svoj lastni kodeks, ki v svojih globalnih usmeritvah ne odstopa od Kodeksa AUKN.

Točke od 65 do 69 se nanašajo na preglednost poslovanja in poročanja; Pošta Slovenije dosledno upošteva smernice poročanja, ki jih je določil AUKN.

Prejemki članov poslovodstva (od 87. do 93. točke Kodeksa) so skladni z določili Zakona o prejemkih poslovodnih oseb v gospodarskih družbah v večinski lasti RS in samoupravnih lokalnih skupnosti.

2. Izvajanje priporočil AUKN

Pošta Slovenije pri poslovanju upošteva priporočila AUKN, razen priporočila št. 7 (Optimizacija stroškov v letu 2011 in 2012), saj mora upoštevati določila veljavne kolektivne pogodbe. Odstopanja med priporočili in veljavno kolektivno pogodbo so na področju eskalacije plač.

Pošta Slovenije upošteva vsa priporočila AUKN, ne more pa jih upoštevati, kadar pomenijo kršitev veljavnih kolektivnih pogodb, saj so pravice delavcev v tem primeru iztožljive.

Izjava uprave

o odgovornosti in o neoškodovanju

Poslovodstvo družbe Pošta Slovenije d. o. o. izjavlja, da v celoti potrjuje letno poročilo Pošte Slovenije d. o. o., z vsemi sestavnimi deli, izkazanimi v tem dokumentu, za poslovno leto, ki se je končalo na dan 31. december 2012.

Obvladujoča družba Pošta Slovenije d. o. o. ni uporabila svojega vpliva, da bi pripravila družbe v skupini do tega, da bi zase opravile škodljive pravne posle ali da bi kaj storile ali opustile v svojo škodo. Družbe so v okoliščinah, ki so jim bile znane v trenutku pravnih poslov z matično družbo, za vsak pravni posel dobile ustrezna plačila in niso bile prikrajšane.

Maribor, 26. april 2013

 

Vinko Filipič

član poslovodstva

Mag. Igor Marinič

namestnik generalnega direktorja

Mag. Boris Novak

generalni direktor